torsdag 16 augusti 2012

Metal up your ass!

Jag sparar på hög, eller i mappar rättare sagt. Digitala mappar i andra mappar. Texter, tv-serier och filmer. Eftersom jag aldrig hinner kolla igenom dem så kan det dröja ett bra tag innan jag ser en serie som tex This is England 88 (för övrigt fantastisk) eller en film som Hesher från 2010 med Joseph Gordon-Levitt. Hesher som måste ha legat i en av mina mappar i cirkus ett års tid fick chansen efter att jag av en slump fick syn på Alan Hynes poster via Mondos arkiv. Har man väl sett den så måste man se filmen.




Sådär, nu måste ni också se den! Hesher är som Jesus, fast lite mer satanisk. Han har ett uppdrag, ett livsuppdrag: att rädda liv. Han gör det genom att infiltrera apatiska, traumatiserade familjer och få dem att konfrontera sig själva och varandra. Man får känslan av att han gjort det tidigare och att han kommer göra det igen. Det bästa är att han inte är medveten om det själv, han bara är sig själv: essensen av ärlighet. Som metal, rakt på utan några förbannade ursäkter. Joseph Gordon-Levitt är ju annars mest känd från Tredje klotet från solen eller romantiska indiekomedier som 500 Days of Summer. Han borde vara mest känd som Hesher, han gör det med den äran! Som en jävla naturkraft!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar