tisdag 4 maj 2010

Omgjorda mardrömmar på Elm-Street

Om en timme: A Nightmare on Elm Street. Alltså Remaken, eller va' fan det nu är. Noll förväntningar. Lite coolt med en ny Freddy, Jackie Earle Haley sägs göra ett rätt bra jobb, och att den rätt mossiga humorn lagts åt sidan är ok för mig. Annars vet jag inte ... En del av mig tycker det är kul, en annan att det hela projektet känns ungefär lika onödigt som när Gus Van Sant skulle till att göra om Psycho bild för bild. Vilket således ledde till en exakt kopia av originalet + en scen där Norman Bates antyds onanera ... Remakes, hade det inte varit för sådana som Ajas The Hills Have Eyes och Dennis Iliadis Last House on the Left så hade jag röstat nej, men nu får det väl istället bli nja.

Erhöll en massiv bunt oanständiga bilder från Lucifer Valentine igår. De kommer att göra sig bra i tryck och säkert få ungdomen att dregla såsom jag under tiden runt 15 då jag tapetserade pojkrummets alla väggar (taket inkluderat) med Fangoria och Gorezone posters, Chas Baluns Deep Red var min bibel och Stephen King den största av de största = Gud. Jag är verkligen tacksam, imponerad och förvånad över allt stöd jag fått från regissörer och skådespelare världen över när det kommer till förverkligandet av min bok. Hoppas bara att jag kommer att infria allas förväntningar. Svenskan känns begränsande tråkig, men men. Man kan inte få allt.

Tjatar och tjatar på Cristie Whiles (August Underground Mordum, August Underground Penance) om de frågor jag skickat henne, nu var det nog två månader sedan och får alltid trevliga, dock ursäktande, mail tillbaka. Men jag ger mig inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar