lördag 30 oktober 2010

Två år senare ...

Boken är färdig och redo att möta världen, eller i alla fall en liten del utav den. Under två års tid har jag intervjuat tretton regissörer, en skådespelare, tre filmvetare och en producent. Jag har träffat, ringt, mailat, facebookat och chattat. Större delen av arbetet har jag dessutom gjort utan vare sig muntligt eller skriftligt kontrakt från något förlag. Av pur kärlek till allsköns obskyra subgenres där ute i skräckfilmsuniversum. Och jävlar vad mycket brutaliserande jag fått ta del utav! Inte ens två år fullproppade med fullyckliga rom-coms hade kunnat hjälpa mig vid det här laget ... Mariano Peralta, Adam Rehmeier, Jörg Buttgereit, Nacho Cerda, JT Petty, Shane Ryan, Fred Vogel, Adam Mason, Lucifer Valentine med mera, med mera. Det här är boken ni vet att ni vill ha, vet att ni vill ha, vet att ni vill ha ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar