fredag 14 oktober 2011

Uppdatering från Sitges till Rio.

Igår var det Vertigo Bio, på Bio Rio. Jag visade mitt potpurri och höll en liten presentation. Nervös som fan och har inget minne av vad jag sa eller att jag ens gick upp på scen. Fem minuter i rampljuset och sedan ner, långt ner, i biostolen för ytterligare en minuts tortyr. Rädsla för att DVD:n inte skulle funka eller att något annat tekniskt strul skulle uppstå. Men allt flöt på bra. Så jävla skönt! Jag vet inte hur många timmar jag lagt ner på att klippa ihop fem ynka minuters extremfilm. Allt har gått fel. Mixa 16:9 med 4:3 är inte lätt ... Nu vet jag det tills nästa gång iaf.

Vaknade upp idag med huvudvärk, trött och bakfull men med en psykisk lätthet jag inte känt på flera månader. Det känns äntligen som om kapitel Äkta skräck är avslutat och jag på allvar kan dra igång med ett nytt projekt. Det måste bara kännas helt rätt!

Sitges 2011 var varmt och mycket filmiskt. Såg 11 filmer varav de flesta höll måttet. Bäst kanske amerikanska Bellflower och Mary Harrons The Moth Diaries. Sämst var Coppolas Twixt. Och då menar jag sämst alla kategorier. Jag nickade till och med till där i mitten ngn gång. Pretentiös, långdragen och helt meningslös. Dessutom filmad bitvis i 3D. Då och då skulle man sätta på sig sina glasögon för att få Val Kilmers fula hästsvans i ögonen. Det svider fortfarande. Idag vilar jag med ögonen stängda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar