söndag 7 augusti 2011

Festivalhöst

För tredje året på raken åker jag och besöker världens bästa filmfestival i Sitges (10 okt.) Det bästa filmurvalet, den godaste ölen och det vackraste havet. Här har jag tidigare sett bl a A Serbian Film, bevittnat en bejublad Insidious-visning med en närvarande James Wan som knappt tilläts prata pga applåderna. Tagit del av Winding Refns magnifika prettomonster Valhalla Rising tillsammans med cirkus tusen människor i festivalens största biograf Auditori med 1300 platser och struntat i sängen för sköna festivalcaféer och mängder Estrella. Alla borde åka hit!

Men varför nöja sig med bara Sitges?! I år tänker jag även besöka Frightfest i London. Inte för att den festivalen motsvarar Sitges, eller ens Stockholms, standard men jag har hört mycket gott om den och tänkte what the hell! Men filmutbudet imponerar inte: Final Destination 5 till exempel??? och många liknande storfilmer. Hade inte undantag, som israeliska slashern Rabies, funnits så hade jag nog inte åkt. Dessutom känns två nätter och två nätter lite väl knappt. Nåväl, åker 25e aug. Någon som vill hänga på?

Förresten: Äkta skräck släpps om drygt två veckor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar