tisdag 30 augusti 2011

Hösten ser ljus ut!

Ni är säkert rätt less vid det här laget på mitt tjat. Men jag känner bara att jag måste köra på lite till. Äkta skräck finns nu att köpa på en hel del ställen. Är du i Stockholm kan du gå in på Café Sodom och grabba ett ex på plats. Annars funkar självklart Bokus, Adlibris, CDON och en massa andra nätaffärer. Köp den, luta dig tillbaka och ge dig en klapp på axeln. Det här förtjänar du!

Annars är jag just hemkommen från Frightfest i London. Frightfest är Englands största skräckfestival, inte för att det finns så många men ändå. Det var trevligt, bra passionerade arrangörer och grymma gäster. Bland annat ett otroligt givande samtal mellan några av nutidens största regissörer inom den amerikanska skräckscenen, Ti West, Lucky McKee, tex. Annars var utbudet väldigt varierande. Från Theatre Bizarre, som bitvis var helt fantastisk, till mjukisen Don't be Afraid of the Dark. Missade tråkigt nog The Wicker Tree (Sthlm filmfestival?) och den till synes speedade MTV-aktiga tonårsskräckisen Detention. Men ... man kan inte se allt!

På tal om Sthlm filmfestival så kommer jag att skriva för dem i år igen. Det bästa med det är att man får gå på pressvisningarna innan festivalen börjar. Tre filmer per dag under en veckas tid och knappt en människa i publiken!

Slutligen: 13e Oktober är det filmfest på Bio Rio i Sthlm, Hornstull. Det kommer att visas klipp ur filmerna från Äkta skräck och sedan ngt slags samtal ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar